Music, common good of knowledge: between rite-language and appropriation of capital

Diego Morales-Oñate

Resumo


This work aims to portray music as a common good of knowledge, through a holistic qualitative methodology. This is possible to demonstrate, based on the fact that music was born as a rite-story, it is represented as an artistic expression, it intervenes in the economic market, but its nature makes it an inappropriate good, in spite of copyright laws and dynamics of the economic market, there are open spaces of its creation than it is impossible to consider it as a whole merchandise.

Palavras-chave


music; counterculture; punk; DIY-DIWO; rite; language; story; capitalism; common goods of knowledge

Texto completo:

PDF (Español (España))

Referências


ATTALI, J. Ruidos: ensayo sobre la economía política de la música. 1. ed. en español ed. México, DF: Siglo Veintiuno Ed. [u.a.], 1995.

BARTHES, R. Introducción al análisis estructural de los relatos. Madrid, España: Akal Ediciones, 2005.

GUTIÉRREZ, D. La textura de lo social. Revista Mexicana de Sociología, p. 33, 2004.

GUTIÉRREZ, D. La escalera de Wittgenstein. URU - Revista De Comunicación Y Cultura. 1, v. 1, p. 59–80, 2018.

KREIMER, J. C.; VEGA, F. Contracultura para principiantes. Buenos Aires: Era Naciente, 2007.

LÉVI-STRAUSS, C. El hombre desnudo. Traducao Juan Almela. 7. ed ed. México: Fondo de Cultura Económica, 2006.

MARX, K. El Capital Libro I, capítulo VI, inédito: Resultados del proceso inmediato de producción. Traducao Pedro Scaron. México: Siglo Veintiuno, 1971.

NÚÑEZ, R. M. De las cosas comunes a todos los hombres notas para un debate / Of the commons things to all men notes for a debate. Revista Chilena de Derecho, v. 41, n. 1, p. 7–36, 2014.

PARRAGUEZ RUIZ, L. S. Régimen jurídico de los bienes. Quito: Iuris Dictio : Co egio de Jurisprudencia : Universidad San Francisco de Quito 2 15.

ROJAS, Y. V. El punk nació en Perú. El País, 22 out. 2012.

VIANA, I. John Cage, el hombre que «compuso» el silencio. Disponível em: . Acesso em: 23 jun. 2018.




DOI: http://dx.doi.org/10.26668/2448-3931_conpedilawreview/2018.v4i2.4630

Apontamentos

  • Não há apontamentos.


Direitos autorais 2018 Diego Morales-Oñate

Licença Creative Commons

Este obra está licenciado com uma Licença Creative Commons Atribuição 4.0 Internacional.